Categories
Блог

12 Маркетинг стратегии за виртуални събития, които трябва да знаете

 

Последната година обърна фокусът ни неизменно към онлайн събитията. И със сигурност няма да е временно! Показаха ни, че можем да достигнем хората в глобален план, на различни места и по различно време. Но всеки, който се занимава професионално с организиране на събития ще ви каже, че планирането, промотирането и създаването на виртуални събития изисква същото внимание към детайлите, както и реалните събития. За виртуалните обаче има специфични рекламни стратегии. Ние от My Event Academy споделяме 12 виртуални стратегии за промотиране на събития от www.socialtables.com.

 

Научете се как да промотирате виртуалните събития, които организирате, така че участниците  да се запишат и обвържат със събитието.

 

1. Създайте страница на събитието, която грабва внимание

Това е мястото, на което всеки отива, за да научи повече. Използвайте лесни инструменти като Cvent Flex, за да се откроите от останалите и да накарате хората да се запишат с хващащи окото графики, професионални визии и интересни видеа от емблематични говорители. Задръжте хората фокусирани върху страницата ви – с подходящи видеа и снимки, които не могат да бъдат намерени другаде. Не пропускайте да включите важни детайли с информация като: време и дата на събитието, програма на дневен ред, биография на говорителите, информация за спонсора, линк за записване, безопасни опции за плащане.

2. Използвайте ключови думи, за да увеличите потенциала на търсене

Вероятно вече използвате ключови думи, за да оцените своя бизнес уебсайт или да публикувате съдържание. Използвайте Google Ads, за да откриете какви думи търсят хората най-често, и ги включете в съдържанието, за да промотирате виртуалното си събитие. Можете също да използвате синоними на ключовите думи – с търсене в Google. Представете си, че искате да промотирате своята „виртуална маркетинг нетуъркинг конференция“. Започнете като търсите думи и сходни фрази, като “онлайн среща на маркетинг индустрията’’ и ‘’виртуално обучение по дигитален маркетинг’’. След това, си отбележете: автоматично въвеждане, „хората търсят също“ и търсения на ключови думи ЅЕRР (Ѕеаrсh Еngіnе Rеѕult Раgе).  В тези резултати, ще намерите други думи, които да включите в своя онлайн промоционален текст.

3. Вземете най-доброто от е-мейл маркетинга

В ерата на социалните медии, хората забравят, че имейлите все още съществуват. Но е-мейл маркетинга е все още ефективна стратегия във всички сфери на бизнеса. Изпратете писма до контактите си, за да разпространите новината за предстоящото събитие. Не превръщайте писмата си в спам, но изпращайте напомнящи съобщения, вълнуващи актуализации и обобщаващи съобщения след събитието. За да предизвикате интерес, включете в съдържанието картинки, които обвързват клиентите дори в онлайн формат, и предлагат специален код за намаление. 

4. Вдигнете малко от завесата.

Защо да чакате до събитието, за да дадете ценна информация? По същия начин, както трейлърите вълнуват хората преди премиерата на филма, кратък видео анонс на събитието ще накара повече участници да се регистрират. Покажете малки сегменти от интервю с говорителите и подчертайте ползите. Но не показвайте всички клипове наведнъж. Планирайте съдържанието и публикувайте сегменти на всеки няколко дни, за да може хората да се връщат в уебсайта.

5. Използвайте социалните медии

Има милиони начини да промотирате събитието в социалните медии. Напишете интересен пост и го публикувайте във всяка една от тях:

• Facebook Събития – лесно, безплатно и позволява проследяване

• LinkedIn – страхотно място да увеличите обхвата от достигнати потребители с опцията за реклами, групи, страницата на компанията и от своята собствена

• Използвайте популярни хаштагове #

• Използвайте форуми, където да каните хората да се присъединяват

• Споделяйте снимки и видео клипове в Instagram

6. Помолете спонсорите и партньорите си да разпространят новината

Когато вашите партньори и спонсори комуникират вашето онлайн събитие, това увеличава популярността за всички. Не се срамувайте! Помолете ги директно да изпратят събитието на всичките си контакти и последователи. Дайте им линк, както и достъп до социалните мрежи и всяко друго съдържание. Също така, споделете  материал като графики, съобщения и #.

7. Поискайте от говорителите сами да промотират участието си

Свършили сте цялата работа с намирането на известен говорител, сега го помолете сам да популяризира участието до своята аудитория. В повечето случаи те го правят, но някои ще се нуждаят от побутване. Дайте им информацията, от която се нуждаят, обсъдете възможностите с тях и им дайте предложения ако се налага.

8. Кажете на хората да кажат на приятелите си

Слуховете винаги са добър начин за популяризиране. Използвайте тази стратегия, за да окуражите хората да споделят информация за виртуалното събитие и да се увеличат регистрациите:

• Когато някой се запише онлайн, изпратете му линкове и други инструменти, с които да покани своите приятели и колеги

• Кажете на всички да използват # за виртуалното събитие, където и да го споменават

• Предложете специално намаление на всички, които са привлекли определен брой хора

9. Използвайте собствения си блог или сайт

Напишете статия за предстоящото събитие. Подчертайте приоритетите и споделете вълнуваща информацията за говорителите. Ако нямате блог или сайт, помолете някой, който има да публикува материалът. Само се уверете, че блогът е в свързана тематика. Използвайте софтуер за планиране на събития, за да следите публикуваните статии.

10. Направете видео или влог и го покажете

Всички обичат да гледат оригинални видеа. Създайте кратко видео, което показва събитието и го споделете в социалните медии – Facebook, LinkedIn, YouTube и Instagram. Проучете повече информация за това как се правят интересни едноминутни видеа за достигане до по-голяма аудитория. Включете видеа на говорителите и се уверете, че самите те също ще ги споделят. Направете го забавно и включете специална отстъпка в края на видеото, за да увеличите регистрациите. И не забравяй #.

11. Изпратите прес съобщение

Независимо, че асоциираме този канал с физическите събития, не го подминавайте и за виртуалните. Използвайте в него ключовите фактори, които вече споменахме. Дайте информация за говорителите и т.нат. Изпратете го до селектиран списък с медии.

12. Бъдете последователни в рекламите

Продължете да работите по рекламите до самото начало на събитието. Участниците трябва да се вълнуват в очакване иначе може и да не се появят. Колкото и добре да изглежда числото на регистрираните, съвсем не означава, че всички те ще се включат. Поддържайте интереса им чрез:

• Тайно съобщение в края на събитието

• Отброяване на време до събитието

• Споделяне на материал в социалните мрежи и #

СЛЕД СЪБИТИЕТО

Не забравяйте да им пишете след края на събитието!

 

Не им позволявайте да ви забравят! 

Както при събитията на живо, пишете на участниците след края събитието, отговорете на въпросите, които сте получили или дайте допълнителна информация, която не е споделена. Това е отлична възможност за нови контакти и бърза обратна връзка. 

 

Създайте линк със запис на събитието

 

Ако е било успешно, хората ще искат да го гледат пак, а други – за пръв път. Изпратете линк на участниците и на проявилите интерес, както и на тези, които ще се запишат на бъдещи събития. Включете меню, което им позволява да превъртят видеото, до важен момент. Записът помага да се свържем с участниците отново и да останем свързани. Също така ни помага да го гледаме, анализираме и да помислим какво да надградим. 

 

Изпратете въпросници след събитието

 

Анкетите за обратна връзка са страхотен начин да разберете как сте се справили и какво може да надградите. Със задаване  на правилните въпроси ще разберете кои сфери имат нужда от подобрение. Проучете какво участниците са харесали или не в събитието, запишете обратната връзка и направете подобрения в комуникацията на следващото виртуално събитие. 

Популяризирането и организирането на успешно виртуално събитие е процес, който изисква време и последователност, но резултатът си заслужава усилията. Ако изпълните всички стъпки, които сте планирали ще имате повод да поздравите себе си и екипа си за отлично свършената работа.

Източник: www.socialtables.com

Използвани снимки: www.canva.com

Препоръка за съдържание: Кристина Кънева, Tingle Minds

Превод: Мая Георгиева, My Event Academy

Редакция на превода: Надя Ванева, 3CON