Categories
Блог

Марина Григорова – човекът зад любимите ни събития

 

Какво е да си човекът, който дърпа конците на любимата ни конференция, обучение, тиймбиндинг или каквото и да е събитие? Event мениджърите по цял свят карат искри от интересни идеи да оживеят, за да наситят сетивата на десетки хора с красота и усмивки. Вижте какво ни разказа един от необикновените Event мениджърите в България.

Името й е Марина Григорова. А страстта й са събитията. С десетгодишния си опит като организатор на десетки ивенти под формата на обучения, семинари, детски еколагери, конференции за насърчаване на четенето и много други, Марина е овладяла изкуството да създаваш невероятна атмосфера, оставяйки участниците с усмивки на лице. Към цветното си портфолио тя записва възложители като Център за развитие на човешките ресурси, Прокуратурата на Република България, а едно от любимите ни събития, в които тя е участвала активно, е Денят на Жената предприемач.

През 2019 г. Марина сбъдва една своя мечта с основаването на My Event Academy. Единствената в България академия за управление на събития на свой ред дава възможност на десетки хора, които споделят страстта на Марина, да се потопят в изкуството на еvent мениджмънта. Академия за управление на събития. В нея ще се обучават хора как се правят събития в различните направления – Основен клас: Ивент мениджър и направления Детски празник, Сватби, Бизнес събития, Събития с кауза и др. Първият продукт на Академията стана факт с формата My Events talk –  затворено събитие, с подбрана аудитория, в което Вдъхновители разказват как правят събития. На 20.02.2020 се състоя откриването на Академията в Capital Fort.

My Event Academy е една различна Академия

“Благодарение на съмишленици, които повярваха в идеята и мисията, успяхме да създадем екип, който седи всъщност зад всичко постигнато до момента. Тук е моментът да благодаря на всеки дал приноса си за да започваме да правим реалност от един амбициозен проект. Да си заобиколен от правилните хора, на които можеш да разчиташ, е истинско щастие. Благодарна съм и на Международното висше бизнес училище в София, което ще ни подкрепи в идеята. Академията ни е специална, защото в нея ще каним хора с опит, практици, които по най-добрия начин могат да предават знания и умения не само на бъдещи ивент мениджъри и специалисти в индустрията, а и на обикновени любители на събития, които искат да научат повече за това, което обичат да правят” – изтъква Марина.

Какво предстои да се случи на 11.04?

С вълнение Марина ни разказва: „На 11.04 планираме отворено събитие на тема “Събитията сега и в бъдеще” и Как се справят ивент мениджърите в криза. Темите, които ще бъдат засегнати, са интересни:

  1. Как се комуникира събитие по време на криза;
  2. Вербална и невербална комуникация;
  3. Използване на иновации в събитията;
  4. Събития с преживяване във виртуалния свят и събития с емпатия;

Лектори в това online приключение са три дами, които за мен лично представляват моделът на един успешен и добър ивент мениджър – благородни, интелигентни и очарователни са малка част на качествата, които притежават. Високият професионализъм и отдаденост в това, което правят, може да бъде пример за всяка друга сфера. Това са Деси Авджиева, Тони Керчева и Надя Ванева. Повече информация за тях и събитието може да намерите на facebook страницата ни“.

Марина си представя всички, преминали обучение в My Event Academy, усмихнати и успешни, уверени в знанията и уменията, които са придобили! А професионалистите –  вече разбрали,  че да си ивент мениджър е едно голямо приключение. Колкото до любителите – с широки нови хоризонти пред себе си.

Но как от искра талант се достига до стихията Марина Григорова? Тя ни споделя, че винаги е носила страстта си към събитията… Ели Николова и Лъчо Африканов – Верни съмишленици и съоснователи на My Event Academy.

Просто с течение на времето преоткриваш колко много нюанси носи тя в себе си и колко те зарежда. Веднъж намериш ли призванието, което ти носи радост и удовлетворение, всичко си идва на мястото – допълва тя

Връщаме Марина назад към първото по-мащабно събитие, което е организирала. А с усмивка тя се пренася във времето, когато е била част от рекламния отдел на PC Magazine, където за пръв път вижда от първо лице как около една идея се изгражда събитие – набират се лектори, аудитория, запазва се зала, кетъринг, регистрация и… целият процес оживява. А постепенно с опита си Марина открива, че “магията се крие в самия процес на организиране на едно събитие”.

Като тайната на “доброто събитие”, което се отличава със своята атмосфера, професионалистката изтъква необходимостта “винаги да влагаш частичка от себе си”.

Като пример за такова събитие тя ни разказва за едно на вид скучно 3-дневно обучение в Бургас – 65 човека, където програмата първоначално била стандартна: настаняване, изхранване, разпределение на участниците в залите за обучителната част.

Когато обаче имаш визия и знаеш точно какво искаш да се получи, постигаш много повече със същия заложен ресурс – загатва с усмивка Марина.

В крайна сметка с няколко нестандартни кафе-паузи, тематични вечери със специално изготвено меню и много лично отношение събитието придобива своя единствена по рода си атмосфера. И всичко се дължи на едно от златните правила: комуникацията между организатори, лектори и персонала на хотела-домакин и като един отбор получават най-голямата награда, а именно усмивката и светналите от радост очи на участниците.

Като заговорихме за златни правила, ние полюбопитствахме какво е първото нещо, което Марина прави, когато трябва да организира събитие.

Да открия отговора на въпроса “Какво стои зад идеята на събитието?”. Важно е да знаем какво искаме да бъде постигнато и каква е целта. А след това идват параметрите – къде ще е най-удачното място да се проведе, с какъв ресурс разполагаме, кои са хората, на които ще разчитаме, и как по най-добрия начин да съживим събитието.

По време на 10-годишния си опит трупа цяла колекция от интересни ситуации – от онези, на които се смеем, или онези, които ни учат.

Един интересен момент се развива в Боровец – 5-дневно обучение на 60 човека административни ръководители от цяла България:

“В последния ден дойде предложение да излезем за следобедната сесия навън. Само това ми трябваше – обсъдих с лекторите, програмата беше адаптирана бързо с ролеви игри – обадих се веднага в Царска Бистрица за посещение, и поведохме групата, която се наслади на природа, слънце и сняг едновременно. Нарушихме протокола, не се обадих да поискам разрешение (както е редът), но пък резултатът беше наистина запомнящ се. Усмихнати участници, доволни лектори, много снимки за спомен и… удовлетворени организатори”.

Затрудняваме Марина с един простичък на пръв поглед въпрос: Кое е събитието, с което се гордее?

Замислено тя си припомня:

„Замислих се кое е събитието, с което се гордея – дали са детските Еко лагери  в Копривщица, проведени три поредни години и съчетали толкова много емоции и детски смях – фолклорните вечери в Дядо Либен, залесяване с цветя и дръвчета по къщите музеи. Месене на хляб и тъкане на плъсти на реката. Посрещането на всички деца от усмихнати баби – с пържени филийки и домашно сладко…

Или Конференцията за насърчаване на четенето в Балчик, в което се налагаше да препускаме от единия край на Двореца до другия, за норматив на 40 градуса жега. Настаняването на участниците там беше във вилите, пръснати из целия комплекс, изхранването в ресторанта на брега, кафе-паузите в конферентните зали, намиращи се на върха на комплекса. Логистиката беше забавна и запомняща се“.

Събитието обаче, с което най-много се гордея, е в личен план – Това е абитуриентският бал на голямата ми дъщеря Стефани. Около месец преди събитието, в продължение на няколко дни ходихме да обядваме двете на набелязаните от нас места за бала. Така обсъдихме и се спряхме на място, което впоследствие оправда и надмина очакванията ни. Наслаждавахме се заедно на процеса и това е много важно послание към всички родители. Направихме чудесно градинско парти в центъра на София, декорирахме с фунийки от сладолед пълни с цветя. Гостите се наслаждаваха на малките кътчета със спомени на порасналата госпожица и вкусно кетъринг меню. Родителите – грееха в гордост. Всички участваха с принос към благотворителна кауза.

От слънчевите спомени на Марина рязко се прехвърляме в днешния свят на COVID-19, където виждаме как стотици големи и малки събития се отменят, за да я попитаме: Какви предизвикателства вижда пред event мениджмънта и какво е бъдещето му?

“Ситуацията, в която се намираме в момента, наистина е необичайна и плашеща. Никой от нас не си е представял, че може да се случи такова нещо в наши дни. Като в сюжет на холивудска продукция сме. А еvent  мениджмънта е една от най-засегнатите индустрии от кризата – разговарям ежедневно с хора, професионалисти в областта, и те споделят, че месеци труд се е канселирал в рамките на няколко дни. Прехвърлянето на офлайн събитията в онлайн средата вече е факт. Получи се бързо адаптиране на всички към един различен модел на комуникация. Можем да извадим и доброто… Кога сме мислили, че ще направим такъв скок в дистанционното обучение на децата, както и да реорганизираме толкова бързо и ефективно комуникацията на милиони събития“.

Винаги съм била горда от факта, че съм българка, но сега повече от всякога се гордея, че съм част от това общество, от тази народопсихология, от всички дадености, които имаме. Показваме не само пред Европа, но и пред целия свят как се справя с кризата една малка страна, обединена и силна. С отговорност, дисциплина и грижа за обществото ни. Това ще остане в историята ни.

А колкото до бъдещето на event мениджмънта – той ще се развива с все по-бързи темпове. Мисля, че ще достига различни висоти – от информационни събития, до събития с реални преживявания, всички много повече ще се възползват от иновативните технологии и дигитализация, без която сякаш вече не можем. България има много с какво да се гордее от постигнатото в сферата – правим уникални събития, не само местни, но и на международно ниво. Имаме специалисти в областта, които има много какво да разкажат и да предадат като опит на настоящите и бъдещи мениджъри в професията.

Говорейки за обучение и бъдещето е неизбежно да попитаме и за основаването на единствената по рода си My Event Academy.

Една умна жена, събитиен мениджър, ми каза „Марина, мила, това е чудесно, но няма смисъл да измисляш топлата вода – проучи международния опит, там вече има създадени такива места…“ Аз се вслушах в съвета й и наистина намерих няколко такива академии, които предистават до голяма степен, това, което исках, но не ми беше достатъчно да копирам някой модел. Исках Академията да бъде автентична, да отговаря на пазара на събитията тук, в България. Да ползваме нашите възможности, като черпим добри практики от света, но запазваме духа и традициите си.

Източник: madamsko.com, https://madamsko.com/marina-grigorova/